מה נחשבת הצלחה בגוגל? ומה עלינו לקחת בחשבון?

אם אתם מפרסמים וותיקים במערכת, או מפרסמים שלקחו שירותים בכל מיני צורות מספקי דיגיטל שונים אתם יודעים בוודאות, כי גוגל הינה אולי הזירה התחרותית ביותר הן על המיקומים והן על המחיר.

אז כן כולנו יודעים איך גוגל עובדת, לפי כל שוק שהוא, כשוק הנדל”ן, שוק ההון וכיוצ”ב.

ביקוש והיצע.

הרי יודע שגוגל נותנת לנו “המשתמשים” את המוצרים שלה בחינם…

עכשיו כלל ברזל חברים כל פעם שחברה מסויימת כגון:
גוגל,פייסבוק,לינקדאין וכ’ו נותנים לכם להשתמש במוצר שהם יצרו במליוני דולרים בחינם,למה?
 אתם הולכים לזרוק צלחת על הקיר כנראה אחרי שתקראו את זה:
אתם המוצר!

“גיל אני מבין שאני המוצר אבל למה זה בעצם?”

טוב תנסו לדמיין שהייתם כוכבי רוק גדולים, היה לכם קהל מעריצים שבא להופעות שלכם על בסיס קבוע, נכון מדהים?

ההמון קורא לעברכם, מדבר עליכם לפני ההופעה ומדבר עליכם גם אחריה.
אך עם פתאום הייתם מקבלים הצעה מלהקה מתחילה שבקושי יש לה שתי גיטרסטים ומבצע אחד.
אף אחד לא מכיר בשמם, והם אומרים לכם דבר כזה.

אנחנו מוכנים לתת לכם 1000 דולר כדי שתתנו לנו לנגן שיר אחד שלנו בהופעה שלכם!

ואתם מסכימים…

מה קרה  פה בעצם??

אותה להקה (בעלי עסקים) רצו להגיע לקהל גדול ורלוונטי למוסיקה שלהם (העסק שלהם) והם היו מוכנים לשלם הון תועפות בכדי להחשף לקהל הזה.

על אותו עקרון זה עמוד כל הפרסום בכל העולם. לא משנה אם זסה בלינקדאין/פייסבוק/גוגל/טאבולה/אווטברין.

כולה קונים את הטראפיק שבמקרה הזה גוגל מוכרת לנו.

ppc היתרונות והחסרונות:

נתחיל ביתרונות:
גוגל דואגת לתת לנו כלים מאוד מאוד חשובים וחזקים קשה אנחנו רוצים למדוד את התוצאות שלהם בקמפיינים של הPPC לרוב תמצאו מפרסמים מפרסמים ברשת החיפוש הפופלרית שגוגל מתאמצת עם השנים להסתיר שבתוצאות הראשונות מתקבל פרסום ממומן.
כאשר אנו עושים קמפין ברשת החיפוש:

 

עדיף לבחור בקמפיין ללא הגדרת יעד במטרה לא להגביל את אפשרויות החשיפה שלנו.

עכשיו ככל שנשמע יותר יותר להוראות של גוגל בכל מה שקשור לסדר לפי ביטויים ולפי קבוצות מודעות,
גוגל יחוסו על חיינו ויתנו לנו לשלם קצת פחות ולקבל קצר יותר בחשיפות כמובן…

דוגמא לסידור מראש של ביטויים בקבוצות מודעות לפי הסדר שגוגל רוצה שתמיינו אותם:

 

עכשיו המטרה היא לא להפחיד אתכם או משהו כזה אלא שתבינו מה גוגל רוצה ממכם?!?!

כן גוגל רוצה שתסדרו את קבוצות המודעות לפי הסדר הזה וזה הולך כך:
החוקיות של הביטויים מתחילה ונגמרת שאנו צריכים לשים כל ביטוי בין עם הוא ארוך (long tale) לבין ביטוי( pharse) נגיד אם אתם מוכרים שטיחים…

ואתם מוכרים לדוגמא שטיחים חומים, שטיחים וורודים ושיטחי צמר, הם לעולם לא יוכלו להיות באותה קבוצת מודעות ולקבל את אות “ההצטיינות” שגוגל מחלקת לנו שנקרא ה – quality score שממנה נגזרת העלות שלנו לקליק (בלי השינויים הנגזרים מתחרות וכו’)

הסדר הנכון שיהיה במקרה של השטיחים הוא:

ק.מ שטיחים חומים:
שטיחים חומים במצע קיץ
שיטיחים חומים במצע אביב

ק.ב שטיחים צמר:
שטיחי צמר מבד רחיץ
שטיחי צמר מבד איכותי.

נ.ב
צריך להיות גם קשר לוגי בקבוצות המודעות..
למשל שלא יהיה רשום בקבוצה של שטיחי צמר מבד איכותי, פתאום,
שטיחי צמר לריפוד הרכב, או משהו כזה… הבנתם.
לאחר שהגדרתם את קבוצת המודעות בצורה נכונה, (אתם יכולים לשלוח אותה אלינו לבדיקה)
הגעתם לחלק היצירתי שזה בניית המודעות עצמן.

גוגל יצאה בחודשים האחרונים בפיצ’רים חדשים ומגניבים בעולם הפרסום שלה שבהם:
מודעות רספונסיביות ברשת המדיה והן ברשת החיפוש.
בקצרה מה זה אומר:
זה אומר שאנחנו בוחרים מראש תבניות של מודעות שנרצה שירוצו במודעות שלנו וע”י כף לגרום לנו להבין,
מה השילוב הטוב ביותר של מודעה שעושה את המודעה שלנו מנצחת!

הדבר השלישי החשוב גם הוא בחירת הקהלים.
תשתדלו לבחור קהלים המתאימים ביותר למוצר או לעסק שלכם, תשתמשו בתג’ הרימרקטינג באתר שלכם.
מי שלא יודע מה זה התג הזה:
:Google Tag Assitent

התג שבתוך האתר שלנו עוזר לנו לצבוע את הקהל שלנו וע”י כף נותן לנו את האפשרות לפרסם לו מחדש,
“ולרדוף” אחריו.
הדבר מאוד יעיל בעולם ה- ecommerce מכיוון שרוב האנשים אינם רוכשים בפעם הראשונה כשהם נכנסים לאתר אינטרנט.

אז תזכרו לעשות את זה אתם או שתתנו את המשימה הזו למקדם האתר שלכם כי זה הוא תנאי בסיסי שיווקי.
עוד פיצ’ר נחמד שיש לנו בסוג קמפיין ברשת המדיה או האפשרות לשלם עבור התוצאה שאנחנו רוצים!!
כן ממש כך!

איך זה עובד?

אז ככה, בקמפיין מסוג רשת המדיה (פרסום באנרים ברשת) ישנה אופציה להגדיר למערכת ובעצם לבקש מגוגל, אני מוכן לשלם לכם רק על תוצאה:

אבל לגוגל יש שפן מתחת לכובע הזה, בכדי שתהיה לכם האפשרות להשתמש באסטרטגייה הזו ושהיא תעבוד באמת, היא שאתם חייבים שיהיה לכם בחשבון כמו המרות מספקת שתאפשר לנו בכלל לקבל חשיפות.
ישנם עוד הרבה דברים שניתן להסביר אבל את אלה נשאיר למדריך אחר.

לסיכום:
ייצרו מודעות שמניעות לפעולה ולא מודעות שרק משווקות את העסק כמו:
“אנחנו המומחים בחשמל”
עשו מודעות פרסומיות יותר כמו:
חיבור חשמל תלת פזי לבית ב-500 ש”ח בלבד!

תהיו יותר מפורטים ולא כלליים במסרים שלכם והקהל ייכנס לאתר שלכם ויעשה את הפעולה שאתם רוצים.

רוצים לקבל ניתוח של הקמפיינים שלכם ללא עלות?