משפך שיווק לחנויות אתרי תדמית ועוד.

משפך שיווק דיגיטלי, או כמו שאני קורא לו “משפך הדלתות” הוא משפך שיווק על ספידים שהתנפח למימדים חסרי תקדים אך בעל שליטה ממוקדת להביא לנו את התוצאה שאנחנו רוצים.
אבל לפני כן בואו נחזור אחרונה טיפה ונבין מה הוא משפך שיווק בכלל ואיך התפתח “ווריאנט הדלתות המסתורי” שאנשי השיווק הגדולים בעולם כבר משתמשים בו. 

משפך שיווק “נורמלי” בנוי מ- מודעות למוצר>>יצירת עניין אצל הגולש>>הנעה לפעולה>>פעולה קורת.
אז בואו נפרק את זה, תמשיכו לקרוא..

מהי מודעות למוצר? 
מודעות למוצר לרוב זה החלק בו יש לנו מוצר בין אם הוא פיזי או דיגיטלי, ואנחנו מעוניינים למכור אותו או לפחות שאנשים יכירו אותו, בחלק הזה אנו יכולים להתחיל להניע את המוצר על ידי שיתוף המעגלים הקרובים שלנו, שיתוף פוסט בפייסבוק, ואפילו להתשמש בכלים של הפרסום הממומן בפייסבוק או פרסום ממומן בגוגל, אם הגענו לשלב של קידום ממומן שהוא החלק שעוזר לנו לקדם את העסק שלנו בצורה ניכרת (כי פשוט אנחנו משלמים על תשומת הלב) וזה נותן לנו את היכולת למנף את העסק שלנו כך שנוכל להפוך כל שקל שאנחנו משקיעים ל-3. 

בחלק השני:
יצירת עניין לגולש בחלק הזה לאחר שתפסנו לו את תשומת הלב על המוצר שלנו. 
נגיד ואנחנו אוהבים לשחק בפיפא, ובדיוק עכשיו ראינו פרסום של פיפא 2021 אנחנו כנראה נימשך לפרסום הזה, 
ואם ההצעה די מפתה אותנו? אנחנו גם כנראה נקנה את המשחק. 

בחלק השלישי: 
הנעה לפעולה/הצעת הצעה מפתה, אנחנו מניעים את הגולש לקנות המוצר שלנו ודווקא מהחנות שלנו: 
“רק בסופרגיים פיפא 2021 ב-30% הנחה הכוללת שלט רוטט חינם”
זה הרגע שבו הגולש מקבל החלטה לקנות או לא לקנות
ועד לחלק הרביעי שהפעולה קורת. 
הגולש רכש וכולם מרוצים. 

אבל…..
היום בעולם בכל הקשור לשיווק בדיגיטל החוקים השתנו, יש פי 30 יותר שחקנים, והקרב על תשומת לב הלקוח היא תחרות עזה ועקובה מדם!
אז ככה בעצם נראה משפך שיווק “קלאסי”

התפקיד של משפך קלאסי הוא לבצע סינון בין הגולשים הלא רלוונטיים לגולשים הרלוונטים שיוכלו להיות בעתיד לקוחות ולהוביל אותם צעד אחר צעד להצעה שלנו.

במשפך קלאסי אין הרבה אלמנטים והוא לא מסובך, התהליך שהלקוח עובר הוא ברור והלקוח מבין בכל שלב איפה הוא נמצא. 
משפך קלאסי עבד למעשה משנות ה-20 ועד ימינו הנו, בימים בהם עוד נהגו לדפוק על הדלת ולהציע הצעה או פשוט לשים מייל (בדואר הפיזי). 
למעשה במשפכים קלאסיים משתמשים רוב החברות הגדולות בעולם, שיש להם את התקציבים הענקיים ואת הכח להתחרות על הלב של הצרכן.

דוגמא: אם יש לכם מוצר או שירות שאתם רוצים למכור ואף אחד ברשת לא מספיק מכיר אותכם או לא מכיר אתכם בכלל, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות או לתת ללקוח שפעם ראשונה נתקל בכם, “שוחד אתי”

מה הוא אותו שוחד אתי? שוחד אתי הוא למעשה משהו שאנחנו נותנים ללקוח “בחינם” כדי שהוא יחליף איתנו משהו אחר. המושג הזה של החלפה הוא למעשה החלפה בין נותן ומקבל בדיוק כמו בכסף, לכן אנחנו לא באמת נותנים משהו בחינם, אלא מחליפים בעבור המשהו הזה משהו, נכון? 

אז לאחר שיצרנו את האינטרקציה הראשונה, והגולש קיבל מאיתנו במתנה את מוצר המתנה (שיכול להיות מוצר דיגיטלי אבל גם פיזי כמו: (FreeBook + Shipping) וכבר בדף התודה אנחנו ננסה להעביר מסר לגולש שאיתו עשינו איתו החלפה בדיוק, שהוא צריך להקשיב למה שיש לנו לאמר. ככל הנראה מכיוון שהוא קיבל ממכם משהו ללא עלות, אתם תקשיבו לו כי זו ההרגשה שתהיה ל-90% מהאנשים (ככה עובדת הפסיכולוגיה האנושית)

ואז אנחנו מציעים את ההצעה ללקוח ומקווים שתהיה תגובה (או איזו תגובה מגולש).
אם הגולש החליט לנטוש? ככל הנראה איבדנו אותו (לא באמת, עדיין…) אבל בגלל שהוא נרשם לרשימת התפוצה שלנו אנחנו עדיין יכולים “לטפטף לו מסרים”

ובמידה שכן קנה? 
יופי מזל טוב יש לנו לקוח חדש! אבל רגע?… מה קורה מפה? איך זה ממשיך? איך אנחנו מגדילים לו את סל הקניה? 

ברוך הבא לעולם הדלתות

שיווק מחתרתי ששייך למשווקי האולימפוס!

הדלת שתוביל את הלקוח שלך לאין סוף אפשרויות לקנות דווקא ממך.

נתקלת פעם בסיטואציה כזו, ששמתם את המייל שלכם כדי לקבל משהו, והרגשתם שאתם פשוט נמצאים בתוך סרט של מישהו? שהוא כל הזמן רודף אתכם, תמיד התוכן שלו נכנס אליכם ראשון, אבל איך שהוא אתם לא יכולים להתנתק ממנו ?

זו הדרך ב-2021 להפוך מאנונימי לסלבריטי בתחומך תוך כמה שבועות.

כשאתה ניצב מול הדלת הראשונה יש לך בדיוק שתי אפשרויות, לפתוח את הדלת הימנית או לפתוח את הדלת השמאלית. 
השמאלית תחזיר אותך בדיוק למקום שבו היית תמשיך כרגיל ולא תרגיש איזה שינוי בחייך, אבל… אם תיקח את הדלת הימנית אתה הולך לגלות עד כמה מאורת הארנב עמוקה. (: כן זה ממטריקס.

החוק היחידי והבלתי מעורער במשפך הדלתות הוא: שתמיד הדלת הבאה תוביל לדלת שאחריה. 
מה זה אומר בתכ’לס?
נאמר שהכנסנו גולש לעמוד, הוא החליף איתנו מייל בתמורה למה שהצענו לו (שוחד אתי זוכר?) 
ושהוא עבר לעמוד שאחרי הצענו לו מה שנקרא בשפה המקצועית OTO (one time offer) 
בפשטות, אנחנו מספרים לו בעמוד התודה הזה, שאסור לו לפספס את ההצעה שלנו וזה חייב להיות נכון. 
אתה לא יכול להציע משהו, להגיד שהוא נמצא רק פה ואז הגולש יגלה שהפרת את ההבטחה שלך, זה ירגיש סקאמי לגולש הממוצע. 

אז לאחר שהצענו לו את ההצעה החד פעמית הזו ומנינו עבורו את כל היתרונות והתועלות שהוא חייב לקחת את ההצעה הזו דווקא עכשיו ודווקא בהנחה הבלעדית שהרגע הוא קיבל. 
לרוב האנשים ירצו לקבל איזו ערך נוסף כי הם כבר גולשים חמים, אבל חשוב לציין כי האסטרטגיה הזו תעבוד לך הכי טוב רק אם הלקוח שילם לך תשלום קטן, וזה לא באמת חשוב מה..

בכל מקרה. 
אם לאחר ה- SALES PAGE שהצענו לו את ההצעה החד פעמית הוא עדיין מחליט שהוא מוותר אנחנו נרשום לו שהוא מבין שהוא הולך לוותר על הצעה חד פעמית (באמת) וכדי לסיים את ההזמנה שלו של המוצר הראשוני שהוא קיבל מאיתנו הוא צריך “ללחוץ כאן”. 
סיכום שלב א(דלת ראשונה).
עד כה זה היה השלב הראשון, כמובן שהמוצר ה-OTO שלנו חייב להשלים את המוצר שהגיע אליו המוכר מלכתחילה. זהו השלב ה-UPSALE הראשון שלנו.
שלב ב:
בשלב הבא לאחר שהוא לחץ על הכפתור, הוא מגיע לעוד דלת (דף) ובדף הזה יש עוד מוצר שהולך לעזור לו עם המוצר או השירות שלו רק שהפעם אנחנו מציעים מוצר יוצר קטן (DOWN SALE) בעלות נמוכה יותר. 
כלל אצבע שאנחנו חייבים כל הזמן לשים לנו בראש, הוא שכדי שלקוחות יסמכו עלינו ויקנו מאיתנו מוצרים תמיד הם חייבים לקנות מאיתנו לפחות פעם אחת!
בשלב ב אנחנו גם מציעים הצעה רלוונטית לגולש שהיא גם חד פעמית אבל יותר זולה, ומבקשים ממנו שיעשה את הפעולה שאנו רוצים. 
ושוב אנחנו נותנים קישור שאומר “בלחיצה על הקישור להמשך ההזמנה אני מבין שאני הולך לוותר על המבצע החד פעמי” 

אם שאלת את עצמך מה עושה לעזאזל המשפט הזה???

אז זה מה שהוא עושה:
המשפט הזה גורם לכדור להיות במגרש של הגולש!
הוא מבין בזה שהוא לוחץ על הקישור הוא בעצם לוקח על זה אחריות, 
וזה נקרא בשפה המקצועית SCARSITY –הפחדה אתית. 

אם הגולש השתכנע? 
הוא כנראה יקנה את המוצר, 
ואם לא מדובר בלקוח קשה הרבה יותר.

ולכן אנחנו צריכים לקחת אותו לדלת מס’ 3. 
דלת מספר 3 יכולה להיות גם מספר 4 או מספר 5 תלוי במשפך השיווק שלכם, אבל לשם הדוגמא אנחנו נסיים בדלת שלישית. 

בדלת הזו לאחר שלא הצלחנו למכור לגולש את השירותים שרצינו למכור לו, אנו מציעים לו אפשרות לקבל מאיתנו שיחת ייעוץ/שיחת התאמה וכד’. 
שיחת הייעוץ מטרתה למכור לו שיחת ייעוץ כשעה, אבל לשיחת ההתאמה אנחנו נרשום את הגולש חינם, ובשיחה כבר אנחנו נבין אם המוצר או השירות שלנו רלוונטים ללקוח. 
בשלב הזה אנחנו מוציאים מאותו הליד את המקסימום האפשרי שכן, אנחנו מאפשרים לו עדיין להיות לקוח שלנו, ולא סגרנו לו אף דלת בתהליך אלא פתחנו עבורו את כל האפשרויות. 
חשוב לזכור: לקוחות לא יציעו את עצמם בתור לקוחות. 
התפקיד שלכם הוא לגרום להם להבין כמה ערך אתם נותנים, ובכך רוב הסיכויים לא יהיה להם כלל חששות ועיקובים שיכולים להיות. 
בהצלחה!

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה עכשיו עם אנשים שאכפת לכם מהם.

עוד כותרות:

מחקר אווטר איך עושים אותו נכון?

רוצים לשייף את יכולות השיווק בפייסבוק? לייצר יותר לידים בפחות כסף?

המרגל שתקע אותי

לא, לא מדובר פה על הסרט של אוסטין פאוורס..מדובר פה על משהו שונה לחלוטין, יכול להיות שאתם מכירים את הכלי הזה ויכול להיות שלא. כשמדובר על

קרא עוד »

משפך הדלתות

משפך שיווק לחנויות אתרי תדמית ועוד. משפך שיווק דיגיטלי, או כמו שאני קורא לו “משפך הדלתות” הוא משפך שיווק על ספידים שהתנפח למימדים חסרי תקדים

קרא עוד »

אינסטגרם הולכות לפרסם דשבורד חדש

דש בורד חדש למקצונים באינסטגרם אינסטגרם ידועה כאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הטובות ביותר עבור אנשים לשתף את התשוקות שלהם ולגלות. עבור חלק, לכידת תוכן שנראה

קרא עוד »

לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות השאירו פרטים.

המרגל שתקע אותי

לא, לא מדובר פה על הסרט של אוסטין פאוורס..מדובר פה על משהו שונה לחלוטין, יכול להיות שאתם מכירים את הכלי הזה ויכול להיות שלא. כשמדובר על

קרא עוד »

משפך הדלתות

משפך שיווק לחנויות אתרי תדמית ועוד. משפך שיווק דיגיטלי, או כמו שאני קורא לו “משפך הדלתות” הוא משפך שיווק על ספידים שהתנפח למימדים חסרי תקדים

קרא עוד »

אינסטגרם הולכות לפרסם דשבורד חדש

דש בורד חדש למקצונים באינסטגרם אינסטגרם ידועה כאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הטובות ביותר עבור אנשים לשתף את התשוקות שלהם ולגלות. עבור חלק, לכידת תוכן שנראה

קרא עוד »

איך עושים מחקר אווטר?

מהו מחקר אווטר, ואיך אני יודע לבנות אחד כזה? טוב אנחנו נתחיל מהדמיון של המילה אווטר לסרט אווטר ואיך זה מתקשר למחקר אווטר בקידום ברשתות

קרא עוד »

הקרב על המח

הקרב על המח שלנו איך הרשתות החברתיות שולטות באמצעותינו עלינו. בטוח שמעתם על התוכנית “הקרב על המח” שבה דרור גלוברמן מראיין את אנשי הפסיכולוגיה של

קרא עוד »

פייסבוק משיקה את facebook suite

פייסבוק משיקה את facebook business suite הכלי שמאחד בתוכו את כל כלי הניהול והניתוח של פייסבוק ואינסטגרם מה זה פייסבוק suite ומזה זה שונה משאר

קרא עוד »

מה אסור לעשות במודעות פייסבוק

כך תמנעו מפסילה של מודעות ואפילו חשבון המודעות שלכם בפייסבוק רוב המפרסמים יודעים למה המודעות שלהם נפסלות, אבל ניתן ליצור על פייסבוק “רושם טוב” בכך

קרא עוד »
על פייסבוק

מהן שיטות המכירה בפייסבוק

שיטות המכירה השונות בפייסבוק איך תייצרו קמפיינים חכמים יותר? כאלה שתיינו לכם אפשרות לעשות תוכנית שנתית לקמפיינים שלכם? שיטת הבידינג בפייסבוק, מתאימה לכל סוג קמפיין

קרא עוד »
יוטיוב

צפייה ביוטיוב ללא פרסומות

רוצים לצפות ביוטיוב בלי פרסומות? טוב יוטיוב היא מערכת חכמה (ברוב הזמן) אבל לאחרונה התגלתה פרצה קטנה שגורמת לאנשים לצפות בסרטונים שלה ללא פרסומות ומבלי

קרא עוד »

קמפיין אימייל באפליקציית פייסבוק

פייסבוק מאפשר שליחת קמפיינים אימיילים דרך אפליקציית הדפים שלה Facebook Pages App לינקדאין הוסיפה פיצרים חדשים לצביעת הקהלים ושימוש ברימרקטינג. פייסבוק: נראה כי למשתמשים מסויימים

קרא עוד »
כלים חינמיים לשיווק דיגיטלי

מקורות חינמיים לתמונות וווידאו

מקורות חינמיים לתמונות שאתם חייבים להכיר. בין אם אתם מעצבים או בין אם אתם עושים קמפיינים בפייסבוק, אתם חייבים להכיר את כל המקורות הפופולריים להורדת תמונות

קרא עוד »
על פייסבוק

מהי מכירה פומבית בפייסבוק Auction?

אילו שיטות קניה ישנן בפייסבוק? שיטות הקניה בפייסבוק הם סה”כ שתי מטודות שעל פיהן אנו משלמים לפייסבוק ואני ארחיב כאן על שניהן. כמו כן חשוב להבין

קרא עוד »
אוטומציות

מהו תהליך אוטומציה

מהו תהליך אוטומציה, ואיך אתם כבעלי עסקים יכולים לחסוך 2-3 עובדים על ידי יצירת תהליכים אוטומטיים בעסק. תהליכי אוטומציה הם תהליכים ברמות קושי שונות ומתחלקות

קרא עוד »
צ'אט בוט

צ’אט בוט מסנג’ר בניית בוט בחינם

בניית בוט מסנג’ר בעזרת צ’אטפיול (Chatfuel) ובחינם מהם בוטים ואיך אנחנו בונים בוט ב-2020? בוטים הם למעשה שירות המאפשר שיחה באמצעות טכנולוגיית AI (תוכנת בינה

קרא עוד »
על פייסבוק

המוסד – נוסח פייסבוק

הנה אתה! גם שאתה לא בפייסבוק….. כיצד פייסבוק עוקבת אחרי ךמארק צוקרברג נראה לא נוח לענות על שאלות כיצד פייסבוק עוקבת אחריך כשאתה לא בפייסבוק.

קרא עוד »
כלים חינמיים לשיווק דיגיטלי

שידורי פייסבוק לייב ויוטיוב

באמצעות התוכנה הזו אתם תוכלו להנגיש שידורים חיים, מתוזמנים לגולשים שלכם, להכניס את הקישורים המתוזמנים לשיווק במיילים, שלכם ועוד, אכן זה כלי מעולה ואף כלי

קרא עוד »
קידום בפייסבוק

קהלים דומים

מה זה קהלי לוקאלייק (LookAlike) בפייסבוק בכלל? אז קהלים פייסבוק לוקאלייק אלו למעשה קהלים שמבוססים על קהל בסיס, שאותו ניתן לבנות מתוך מערכת הפרסום של

קרא עוד »