אילו שיטות קניה ישנן בפייסבוק?

שיטות הקניה בפייסבוק הם סה”כ שתי מטודות שעל פיהן אנו משלמים לפייסבוק ואני ארחיב כאן על שניהן. 
כמו כן חשוב להבין ששתי שיטות אלו שונות בתכלית האחת מן השניה ויש להיזהר שבורים את שיטת הקניה : Reach&frequency.

1. Auction

שיטת המכירה הפומבית – שיטה זו היא השיטה העתיקה בעולם, שבסיסה כאמור היא מכירה פומבית, דמיינו שאתם נמצאים במוזיאון וישנה גלריה יפייפיה זה מציגים תמונות מיוחדות למכירה, המכירה הולכת בזה שמי שמנהל אותה מציע מחיר התחלתי, ונותן לקהל להתחיל לעלות הצעות. המרבה במחיר הוא תמיד הזוכה. גם כאן. ככל שהביד שלכם יהיה יותר גדול, ככה המודעות שלכם יופיעו לפני המתחרים שלכם. 

אבל, שמדובר במכירה פומבית בפייסבוק, נכנסים עוד שיקולים לאלגוריתם לדרג אתכם, כמו: איכות התוכן, איכות דף הנחיתה, זמני טעינה וכדומה. חשוב להבין, אם לא תהיינה קורולציה מלאה בין הפוסט לעמוד שהפניתם אליו את הגולש, אתם תקבלו ציון נמוך, מה שיוביל להתייקרות התנועה במקרה הזה ה-CPM שזו העלות פר אלף חשיפות, שזהו מודל העסק הפרסומי של פייסבוק. כל סוג של קמפיין מבוסס לפי מודל זה ונקבע לפיו מחיר הקליק שתשלמו, ובסוף מחיר הליד. לכן שאתם מתחילים בכלל לפרסם רצוי ללמוד איך לפרסם בפייסבוק. ולשמור על החוקים הנ”ל.

2. Reach&Frequency

מודל זה הוא מודל של קניה מראש של כמו קהל יעד מסויימת, המלצה שלי להשתמש במודל זה: אם אתם חברה מאוד גדול שמתקרבת לסדרי גודל של אדידס, ריבוק וכו’, שכן חברות אלו יכולות להרשות לעצמם “לשרוף” תקציבים שלמי רק על חשיפות. ואם אין לכם 100,000 ₪ או יותר לשים על סוג קניה שכזה עדיף שתלכו על האופציה הראשונה הנ”ל. 
אז מה זה בעצם מודל הקניה הזה? 
פשוט. אתם אומרים לפייסבוק כמה כסף אתם רוצים להשקיע, מה התדירות (Frequency) שאתם רוצים שהפוסט שלכם ייחשף לגולש, ובכמה זמן, נניח שבוע..
ופייסבוק תתן לכם מדגם של מה התוצאות שאתם עלולים לקבל, כמו כמות הגולשים (Reach) ובאיזו תדירות (Frequency) מכאן השם של המודל. 
זו למעשה קניה תחרותית מאוד, אבל אתם יודעים בדיוק אתם הולכים לקבל, פייסבוק לא יסטו מזה במיל. 
אם המטרה שלכם היא לא חשיפות רק? פשוט אל תשתמשו במנגנון זה, כל טעות הכי קטנה, וביטול ההזמנה יכולה לעלות לכם בפסילות חשבון. 

איך מתזמנים סטורי בפייסבוק ואינסטגרם

איך מתזמנים סטורי בפייסבוק ואינסטגרם? https://www.youtube.com/watch?v=vwcxd9jEOlg פייסבוק שחררה לאחרונה את האפשרות לתזמן סטורי בפייסבוק + אינסטגרם, הדבר הזה בלבד עשה סערה בעיקר אצל מנהלי הסושיאל

קרא עוד »

המרגל שתקע אותי

לא, לא מדובר פה על הסרט של אוסטין פאוורס..מדובר פה על משהו שונה לחלוטין, יכול להיות שאתם מכירים את הכלי הזה ויכול להיות שלא. כשמדובר על

קרא עוד »

משפך הדלתות

משפך שיווק לחנויות אתרי תדמית ועוד. משפך שיווק דיגיטלי, או כמו שאני קורא לו “משפך הדלתות” הוא משפך שיווק על ספידים שהתנפח למימדים חסרי תקדים

קרא עוד »

אינסטגרם הולכות לפרסם דשבורד חדש

דש בורד חדש למקצונים באינסטגרם אינסטגרם ידועה כאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הטובות ביותר עבור אנשים לשתף את התשוקות שלהם ולגלות. עבור חלק, לכידת תוכן שנראה

קרא עוד »

איך עושים מחקר אווטר?

מהו מחקר אווטר, ואיך אני יודע לבנות אחד כזה? טוב אנחנו נתחיל מהדמיון של המילה אווטר לסרט אווטר ואיך זה מתקשר למחקר אווטר בקידום ברשתות

קרא עוד »

הקרב על המח

הקרב על המח שלנו איך הרשתות החברתיות שולטות באמצעותינו עלינו. בטוח שמעתם על התוכנית “הקרב על המח” שבה דרור גלוברמן מראיין את אנשי הפסיכולוגיה של

קרא עוד »