אילו שיטות קניה ישנן בפייסבוק?

שיטות הקניה בפייסבוק הם סה”כ שתי מטודות שעל פיהן אנו משלמים לפייסבוק ואני ארחיב כאן על שניהן. 
כמו כן חשוב להבין ששתי שיטות אלו שונות בתכלית האחת מן השניה ויש להיזהר שבורים את שיטת הקניה : Reach&frequency.

1. Auction

שיטת המכירה הפומבית – שיטה זו היא השיטה העתיקה בעולם, שבסיסה כאמור היא מכירה פומבית, דמיינו שאתם נמצאים במוזיאון וישנה גלריה יפייפיה זה מציגים תמונות מיוחדות למכירה, המכירה הולכת בזה שמי שמנהל אותה מציע מחיר התחלתי, ונותן לקהל להתחיל לעלות הצעות. המרבה במחיר הוא תמיד הזוכה. גם כאן. ככל שהביד שלכם יהיה יותר גדול, ככה המודעות שלכם יופיעו לפני המתחרים שלכם. 

אבל, שמדובר במכירה פומבית בפייסבוק, נכנסים עוד שיקולים לאלגוריתם לדרג אתכם, כמו: איכות התוכן, איכות דף הנחיתה, זמני טעינה וכדומה. חשוב להבין, אם לא תהיינה קורולציה מלאה בין הפוסט לעמוד שהפניתם אליו את הגולש, אתם תקבלו ציון נמוך, מה שיוביל להתייקרות התנועה במקרה הזה ה-CPM שזו העלות פר אלף חשיפות, שזהו מודל העסק הפרסומי של פייסבוק. כל סוג של קמפיין מבוסס לפי מודל זה ונקבע לפיו מחיר הקליק שתשלמו, ובסוף מחיר הליד. לכן שאתם מתחילים בכלל לפרסם רצוי ללמוד איך לפרסם בפייסבוק. ולשמור על החוקים הנ”ל.

2. Reach&Frequency

מודל זה הוא מודל של קניה מראש של כמו קהל יעד מסויימת, המלצה שלי להשתמש במודל זה: אם אתם חברה מאוד גדול שמתקרבת לסדרי גודל של אדידס, ריבוק וכו’, שכן חברות אלו יכולות להרשות לעצמם “לשרוף” תקציבים שלמי רק על חשיפות. ואם אין לכם 100,000 ₪ או יותר לשים על סוג קניה שכזה עדיף שתלכו על האופציה הראשונה הנ”ל. 
אז מה זה בעצם מודל הקניה הזה? 
פשוט. אתם אומרים לפייסבוק כמה כסף אתם רוצים להשקיע, מה התדירות (Frequency) שאתם רוצים שהפוסט שלכם ייחשף לגולש, ובכמה זמן, נניח שבוע..
ופייסבוק תתן לכם מדגם של מה התוצאות שאתם עלולים לקבל, כמו כמות הגולשים (Reach) ובאיזו תדירות (Frequency) מכאן השם של המודל. 
זו למעשה קניה תחרותית מאוד, אבל אתם יודעים בדיוק אתם הולכים לקבל, פייסבוק לא יסטו מזה במיל. 
אם המטרה שלכם היא לא חשיפות רק? פשוט אל תשתמשו במנגנון זה, כל טעות הכי קטנה, וביטול ההזמנה יכולה לעלות לכם בפסילות חשבון. 

יוטיוב

צפייה ביוטיוב ללא פרסומות

רוצים לצפות ביוטיוב בלי פרסומות? טוב יוטיוב היא מערכת חכמה (ברוב הזמן) אבל לאחרונה התגלתה פרצה קטנה שגורמת לאנשים לצפות בסרטונים שלה ללא פרסומות ומבלי

קרא עוד »

קמפיין אימייל באפליקציית פייסבוק

פייסבוק מאפשר שליחת קמפיינים אימיילים דרך אפליקציית הדפים שלה Facebook Pages App לינקדאין הוסיפה פיצרים חדשים לצביעת הקהלים ושימוש ברימרקטינג. פייסבוק: נראה כי למשתמשים מסויימים

קרא עוד »
כלים חינמיים לשיווק דיגיטלי

מקורות חינמיים לתמונות וווידאו

מקורות חינמיים לתמונות שאתם חייבים להכיר. בין אם אתם מעצבים או בין אם אתם עושים קמפיינים בפייסבוק, אתם חייבים להכיר את כל המקורות הפופולריים להורדת תמונות

קרא עוד »
על פייסבוק

מהי מכירה פומבית בפייסבוק Auction?

אילו שיטות קניה ישנן בפייסבוק? שיטות הקניה בפייסבוק הם סה”כ שתי מטודות שעל פיהן אנו משלמים לפייסבוק ואני ארחיב כאן על שניהן. כמו כן חשוב להבין

קרא עוד »
אוטומציות

מהו תהליך אוטומציה

מהו תהליך אוטומציה, ואיך אתם כבעלי עסקים יכולים לחסוך 2-3 עובדים על ידי יצירת תהליכים אוטומטיים בעסק. תהליכי אוטומציה הם תהליכים ברמות קושי שונות ומתחלקות

קרא עוד »
צ'אט בוט

צ’אט בוט מסנג’ר בניית בוט בחינם

בניית בוט מסנג’ר בעזרת צ’אטפיול (Chatfuel) ובחינם מהם בוטים ואיך אנחנו בונים בוט ב-2020? בוטים הם למעשה שירות המאפשר שיחה באמצעות טכנולוגיית AI (תוכנת בינה

קרא עוד »