הצלחה בפרסום בפייסבוק הלכה למעשה

שיווק ופרסום בפייסבוק ב-2019

אנחנו בסמארטראק מתמחים בלייצר תוצאות בפרסום ובשיווק בפייסבוק,
מה ההבדל בין פרסום ושיווק?
תכף תבינו. רוצים לקבל בוסט של מכירות ולידים דרך פייסבוק? השאירו פרטים כאן.

מה המטרה העיקרית שלשמה אנו נפרסם דווקא בפייסבוק ולא בגוגל?

מבוא:

מארק צוקרברג יצא לאור עם מערכת הפרסום של פייסבוק ב- 6 לנוב’ 2007, שהמטרה העיקרית של מערכת הפרסום, כמו שמתאים למארק צוקרברג לתאר אותה כ- להיחשף למותגים ולעסקים שמתאימים לאנשים בפייסבוק, כמובן שהכל מוצג בצורה נאיבית, אך מסתתרת מאחורי אמרות אלה מכונת מזומנים משומנת היטב, שמשתמשת בנו “הצרכנים” כדי לפרסם לנו מודעות שפורסמו ע”י בעלי עסקים אחרים.

ההבדל בין שיווק בפייסבוק לפרסום בפייסבוק ולמה אנחנו צריכים להתייחס קודם:

שיווק: שיווק הינה מילה גדולה מאוד שמשתמשים בה גם כאשר מפרסמים משהו.

שיווק זה למעשה הדרך שאנו מעבירים את הלקוח הפוטנציאלי שלנו מסע שבוא הוא נחשף למותג שלנו (אם יש לנו כזה) ובעצם מעצימים את הערך שלנו ללקוח כדי שבעתיד אולי הוא יקנה מאיתנו.
קחו לדוגמא את קוקה קולה, קוקה קולה משווקים לנו את המוצרים שלנו הם לא אומרים לנו בואו לקנות קולה 2 בקבוקים ב-10 ₪ הם מספרים על המוצר שלהם בשימוש של סטוריטלינג שבעצם הם מעבירים במסך את החוויה של המוצר ולא את המוצר עצמו.
פרסום: פרסום זה בדרך כלל משהו ישיר כמו: מבצע 1+1 על שמפו לראש עכשיו במבצע לזמן מוגבל!

איך כל זה קשור לפייסבוק?

שאתם שמים בבנק המטרות שלכם יעדים כמו להשיג 100 לידים ביום חשוב להבין שלא יהיה לכם 100 לידים ביום אם אף אחד לא שמע עליכם לפני כן, לכן חשוב שלפני שאנו יוצאים בפרסום (אלא אם כן זה מוצר חינמי) לעשות אינגייג’מנט עם הקהל (אינטרקציה) לפני שנבקש מהם לעשות פעולה מסויימת כמו הירשמו לניוזלטר שלנו או משהו דומה.

כך שבדרך כלל כשאתם מתחילים להרים קמפיין במערכת הפרסום, חשוב להתחיל עם סרטון ווידאו שמציג את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר, כמו שדף נחיתה אמור להציג אתכם בצורה הטובה ביותר כידוע, היום ווידאו הינו הדרך הטובה ביותר ליצור אינטרקציה בפייסבוק בכלל באופן כללי.

רוצים לפרסם במערכת הפרסום של פייסבוק ולא יודעים איך?
הנה מדריך שהולך להסביר לכם בדיוק איך לעשות זאת:

כניסה למערכת:
אני שומע ורואה הרבה אנשים שמסתבכים עם להיכנס בכלל למערכת הפרסום עצמה, אז הינה כמו דוגמאות שיעזרו לכם:
* לכל פרופיל אישי בפייסבוק יש אפשרות לפרסם בפייסבוק, זו נקודה שהרבה מאוד אנשים לא מודעים אליה.

כניסה דרך כתובת של פייסבוק למערכת הפרסום:

הסבר קצר הפיצ’רים שרלוונטים לכם במערכת הפרסום של פייסבוק:

  1. בודק הקהלים
  2. מייצר הקהלים
  3. כלי לבדיקת כמות טקסט במודעות
  4. חשבוניות
  5. פוסטים
  1. בודק הקהלים:
    כלי למדידת רלוונטיות הקהלים לטרגוט לקבוצת המודעות
  2. מייצר קהלים:
    הכלי שנותן לכם לייצר קהלים מהקהלים שביקרו באתר שלכם/דף נחיתה או מצפייה בסרטון בפוסטים ועוד.
  3. הכלי שיספר לכם האם במודעה שלכם יש יותר מדי טקסט (פייסבוק מגבילה תמונות עם הרבה טקסט בפנים)
  4. חשבוניות:
    רוב הסיכוי שאתם מפרסמים בפייסבוק כי אתם עסק אז אל תשכחו להוציא את החשבוניות
  5. כאן תמצאו את כל הפוסטים שלכם ותוכלו לבדוק את הסטטיסטיקות שלהן ולהשתמש בהם לקמפיינים

הלכה למעשה בבניית קמפיינים בפייסבוק:

  1. איזה סוג קמפיין לבחור:

רוב המפרסמים יגידו לכם שיש לבחור רק בקפמיינים שהיעד שלהם הוא הרבה מאוד קליקים או קמפיין מסוג המרות, לדעתי הדבר הוא לא נכון ויש לבנות קמפיינים (אם אתם פעם ראשונה מפרסמים במערכת) בתהליך נכון שבונה לכם דאטה בעזרת הפיקסל של פייסבוק וככה לעבור מקמפיין לקמפיין בצורה נכונה.

אז הסבר קצת על קמפיינים:

ישנם כמה סוגים של קמפיינים המחולקים ל – 3 קטגוריות:

  1. הגברת מודעות
  2. התחשבות
  3. המרות

כל אחד מסוגי הקמפיינים אלה יש להם מטרה ברורה.

  1. הגברת מודעות – 2 סוגי קמפיינים עם מטרות שונות.
  • עוררות מותג
  • תפוצה

עוררות מותג – קמפיין זה או בשמו באנגלית Brand Awarrness הוא קמפיין שנועד להציג את הפוסט שלנו כמה שיותר פעמים לאותם המשתמשים בשפה פשוטה “לטחון” הופעות של מודעה פר משתמש,

קמפיין זה נועד למטרות מסויימות מאוד כמו נניח שאתם בעלי חנות פרחים או בעלי מסעדה שרוצים להציע את השירותים של העסק שלכם עם מטרה של קופון או הטבה מסויימת ואתם רוצים להגיע לאנשים שיש סיכוי גבוהה שהם יצרו איתכם אינטרקציה/יזכרו אתכם.

קמפיין זה לא מומלץ בדרך ליצירת לידים לכם רוב המפרסמים  לא בוחרים בסוג קמפיין זה.

הגעה – קמפיין זה פופולרי במיוחד מכיוון שהוא שיש לו יכולת להגיע לכמות מאסיבית של משתמשים בעלות מאוד מזערית, מה גם שקמפיין זה יעיל במיוחד כי ניתן להגביל את כמו ההופעות פר משתמש בפייסבוק,  למה שתרצו להגביל? בגלל היכולות שלו להגיע לכמו משתמשים גבוהה לא היינו רוצים להופיע לאנשים יותר מדי בפיד אם המודעה שלנו לא רלוונטית להם.

לכן בסוג הקמפיין הזה ניתן להגביל את כמות הפעמים וכמו ההופעות שמשתמש רואה אתכם במשך השבוע.
קמפיין זה טוב למי שרוצה לטפטף את המותג שלו לקהל יעד חדש שעדיין אין לו נסיון בתחום ולהגיע לכמות גדולה של אנשים בתקציב קטן.

שיקול – consideration יש כמה מסלולי קפמיינים כאן:

  1. תנועה – traffic
  2. מעורבות– ENGAGMENT
  3. צפיות בווידאו – VIDEO VIEWS
  4. הודעות – MESSEGING
  5. לידים – lead generation
 
  1. תנועה – קמפיין שרוב המפרסמים בוחרים בו בהתחלה מכיוון שהוא קמפיין במטרתו להבין לנו כמה שיותר קליקים על המודעה שלנו, אזי הוא הולך בטבעיותו לאנשים שלוחצים על על מודעות ממומנות.
  2. אינטרקציה – קמפיין שמטרתו העיקרית הוא לגרום לאינטרקציה עם המודעה שלנו ולהגיע לאנשים שרוב הסיכוי יעצרו על המודעה שלנו ויביעו בה עניין, קמפיין זה מומלץ להשתמש כאשר אנו רוצים לייצר פוסטים יותר וויאליים או לכתוב תוכן מעניין.
  3. צפיות ווידאו – זה קמפיין שכל מטרתו הוא לגרום לאנשים לצפות בתוכן הוודיאו שלנו שכן היתרון בקמפיין מסוג זה שאנו חופשים את תוכן הווידאו שלנו לכמות גדולה של אנשים.
  4. הודעות – קמפיין ששולח אנשים לדו שיח במסנג’ר שלהם מולנו, זה קמפיין נפלא אך לא יעיל במיוחד אם אנו לא מפעילים מערך בוטים אשר ינהלו דוח שיח אוטומטי מול הלקוח.
    לא היינו
  5. לידים – קמפיין לידים שלמעשה פייסבוק נותנת לנו מאין טופס/דף נחיתה שבו הגולש צריך לעשות רק פעולה אחת וזה לוודא שהפרטים שנמשכו לטופס הם נכונים וללחוץ על שלח. פעולה זו יכולה להביא לנו הרבה מאוד פניות אך לצערי רוב הפניות האלה ברובן אינן איכותית, מכיוון שלא הי מסע לקוח שכנוע בדרכי שיווק נכונים.
    אך עדיין זה יכול לייצר עבורכם אחלה של התחלה בעולם גיוס הלידים.
 

המרות – conversion עוד 2 סוגי קמפיינים:

  1. המרות – conversions
  2. קטלוג מכירות – catalog sales
  1. המרות – זה קמפיין שמצריך מהחשבון שלכם לפחות דאטה של 50 המרות שנוצרו במהלכו של שבוע כדי שהוא יעבוד בצורה אפקטיבית, קמפיין זה נועד בהתגלמותו להביא לנו הרבה יותר המרות/לידים שכן לא מומלץ לעבוד איתו אם אין לכם המרות בחשבון אחרת אתם תראו ותרגישו כי הוא לא “זז”.
  2. קטלוג מכירות – זה הוא קמפיין נפלא המתאים למי שיש לו חנות אינטרנטית, ורוצה להגדיל את המכירות שלו בחנות, נקודה שחשוב להבהיר שהקמפיין הזה עובד בצורה מושלמת הם האתר שלכם נבנה על פלטפורמת שופיפיי או ווקומרס של וורדפרס.
    יכולות הדיוק בטרגוט הגולשים הוא פנומנלי מכיוון שאתם יכולים לטרגט פרסומות מדוייקות של המוצרים באתר שלכם, לאנשים שעזבו את העגלה, או ראו את העגלה ב-14 ימים האחרונים.

דגשים ליצירת קמפיינים:

אם אתם עסק חדש ורק הטמעתם את הפיקסל של פייסבוק באתר רצוי שתבחרו בקמפיין מסוג הגעה.
לאחר מכן יהיה עליכם בקבוצת המודעות להגדיר את הקהל שאותו אתם רוצים לטרגט.

אתם יכולים לבחור קהל בקבוצת במודעות או לבחור קהל מתוך קהל ששמרת מתוך ה- AUDIENCE INSIGHTS

או מרשימות הרימרקטינג שלכם והקהלים הדומים.
אין לכם רשימות כאלה? זה הזמן ליצור אותם ( :

בשלב לאחר מכן תצרכו לבחור את המיקום של המודעות שלכם (ישראל/תל אביב וכו’)

טיפ קטן ממני: פייסבוק “דואגת” לכם אז היא דואגת להרחיב בצורה אוטומטית את טווח הקהלים שאליה היא תפרסם את המודעות שלכם, היא מוסיפה לכם ווי קטן שמגדיל את טווח הקהל בצורה אוטומטית. רצוי כמו בתמונה פשוט לסלק אותו ורוב הסיכוי שתגיעו לקהל היעד האמיתי שלכם.

טרגוט קהלים בפייסבוק

שלב התקציב, שימו איזה תקציב שאתם יכולים רק קחו בחשבון שאתם תיחשפו לקהל שלכם בהתאם לתקציב שלכם, לא סתם שיש מועדי בחירות אנו מורידים קצת את הרגל מהגז מכיוון שהעיירות ומועמדיה שופכים תקציבי עתק על פרסום ומעלים את המחירים (BID) לזמן מה.

תזמון והצגת המודעות:
יש לכם שני אפשרויות לבחור:

  1. תקציב יומי (רץ כל יום כל היום כל שעה)
  2. תקציב כולל (רץ לפי בחירה של יום או שעה מועדפים)

בעקרון הקמפיינים שלכם ירוצו בשני המצבים טוב, למרות שבין כה אם התקציב שלכם קטן הקפמיין שלכם בין כה לא ירוץ כל היום.

מי שלא רוצה שהמודעות שלו ירוצו בשבת וכו’ יכול להימנע מכך על ידי בחירת תקציב כולל ולבחור את הימים שבו יופיעו ולא יופיעו המודעות.

תזמון מודעות פייסבוק סמארטראק

עוד טיפ קטן ממני – תורידו את האפשרות שהעוקבים אחרי הדף שלכם יראו את הפרסום שלכם, כי סביר להניח שהם כבר הלקוחות שלכם….

איך מחריגים מדף עסקי בקמפיינים

שלב ג: יצירת המודעה

  • איך משתמשים בפוסט קיים?
    בוחרים ממגוון הפוסטים שבחשבון המודעות או מהדף העסקי.
    ניתן גם לקחת את מספר הפוסט והפוסט שלנו יתגלה.

בחירת פוסט פייסבוק ממומן

  • בחירת תמונה:
    כעקרון אני מעדיף לתת לכם עצה כזו: תשתמשו בווידאו!

    אבל אם אין לכם ווידאו וכרגע אתם רוצים להשתמש בתמונה יפה שהמעצבת שלכם יצרה מה טוב,
    תזכרו רק שיש לשמור על עקרון ה- 20% אחוז טקטס בתמונה ואתם על הגל!

    בחרו תמנוה שמושכת את העין ותגרום לגולש לעצור!

    בחירת טקסט: תשמשו בטקסט מניע לפעולה לא מכירתי מדי ולא ללייק מדי.
    דוגמא:         

חדש!! מכונת האספרסו של הטובה בעולם עכשיו במצע היכרות: 300 קפסולות חינם!
המבצע ל30 הנרשמים הראשונים בלבד!

שימו בכותרת דגש שיניע אנשים לקבל את ההחלטה שניה לפני שהם עוזבים את הפוסט שלכם לנפשו.

לדוגמא: המבצע רק עד 30.5

זהו תלחצו על אישור והקמפיין שלכם יעבור לוועדת הקישוט של פייסבוק לאישור (בצחוק)
לאחר שהקמפיין יאושר אתם על הגל!

יצירת קהלים במערכת:

טוב אז יצירת קהלים לשיווק בפייסבוק זה אחד הדברים הקריטיים ביותר שעלינו לעשות כדי להפוך את השיווק שלנו לאפקטיבי וכזה שמייצר לנו הרבה פניות/מכירות.

באם הפעלתם קמפיין והפנם אנשים לאתר שלכם או לדף הנחיתה רצוי שיהיה עליו את הפיקסל של פייסבוק, כך נוכל לייצר קהלים על סמך הביקור של הגולשים שלנו באתר וליצור קהלים דומים שיעזרו לנו להגיע לקהלים חדשים אם פרופיל גולש דומה לכאלה שעשו אצלינו פעולה באתר כמו: השאירו פרטים בטופס.

לאחר שהשגנו מינימום דאטה של 100 נרשמים נוכל לייצר קהל דומה ממנו.
המלצה: רצוי שיהיה במאגר שלכם לפחות בין 1000- 2000 נרשמים כדי שיצירת הקהלים הדומים תיהיה רלוונטית.
אם לא, רף המינימום הוא הינו 100, וזו הינה המלצה חמה.

למה?
כי האפשרות לייצר קהלים דומים במערכת הינה אפשרות ששווה הרבה כסף לזמן הארוך,
אם זה בעניין של מיקוד הקהלים לקהלים מאוד רלוונטים ואיכות גבוהה יותר של לידים.

אז לסיכום אוכל לספר לכם כדי שמערכת פייסבוק והאלגוריתם של פייסבוק יתחיל לעבוד עבורכם עליכם לבנות קמפיינים בתהליך בניה נכון ולעבור מקמפיין לקמפיין כל בטווח זמן מסויים נניח חודש,
כדי לקבל לטווח הארוך פרסום אפקטיבי, כי בניית קמפיינים לא שונה מכל בניה של עסק צריך לעשות את זה בשלבים.

מרגישים שאתם צריכים עזרה?

השאירו פרטים וקבלו מאיתנו תוכנית אסטרטגית ללא עלות לבניית הקמפיינים שלכם