1.כמות המשתמשים גדלה בכל יום.

כאשר חברות כמו גוגל טוויטר ופייסבוק, שוות יחדיו בערך 5.5 טריליון דולר (אמיתי), לא מפתיע שרוב העולם מפרסמות, בפלטפורמות הללו, 
אבל מה גורם לפייסבוק להוות איום ישיר על גוגל ועל הפרסום בה
פייסבוק גדלה בקצב אקספוננציאלי, מכיוון שככל שהאוכלוסיה גדלה ומתרבה, ומכיוון שאפשר להשתמש בפייסבוק מגיל 13, השימוש יילך וויתפח בעשור הקרוב,
זה בלתי נמנע, וזה בדיוק אחת הסיבות שאתם חייבים להיות שם!

Year-End Period

Monthly Active Users

Increase (YOY)

2012

1.06 billion

25%

2013

1.23 billion

16%

2014

1.39 billion

13%

2015

1.59 billion

14%

2016

1.86 billion

17%

2017

2.13 billion

14%

2018

2.32 billion

9%

2019

2.50 billion

8%

*מקור-פייסבוק

כמו שאפשר לראות קצב הגדילה ברשימה למעלה הוא של כמעט פי 2 וחצי, שזה כשלעצמו דבר מטורף! וזה רק יגדל ויגדל!
מדובר פה על מספר המשתמשים הפעילים בחודש, ישנם הרבה יותר רשומים בפועל לפייסבוק, אבל הם מחשיבים רק את הפעילים.. הגיוני, 
אז אם הלו נתונים בפחות מעשור, מה יהיה בעוד 5 שנים מעכשיו?

2. טרגוט מדוייק

בגלל שפייסבוק הינה מערכת שיודעת לאסוף פרטים על המשתמשים שלה בצורה “מושלמת”, ומכל אתר שאנו גולשים (בהסכמה מלאה שלנו- מי קורא בכלל על מה אנחנו מסכימים?) אז, בכל אתר שאנו גולשים, אם זה חדשות, אופנה, ספורט, בריאות וכו’, פייסבוק יודעת לאסוף את המידע הזה עלינו, גם שאנחנו לא מחוברים, בכך פייסבוק הופכת את מערכת הפרסום הממומן שלה, למערכת טרגוט פינצטה, ובכך הופכת כל טרגוט של מפרסם לטרגוט פינצטה, שמגיע בדיוק ללקוח הפוטנציאלי, והסיכוי להמרה? גדול בהרבה יותר. 
ואז על ידי כך אפשר להגיע לתוצאות פנומנליות כאלו:

הפוטנציאל הגלום בלפרסם בפייסבוק מובא בכמה מישורים:
1. הגעה לקהל יעד מדוייק – כמו שדיברנו – יכולות הטרגוט היחודיות של פייסבוק

2. מחיר – בנתיים המערכת הכי זולה ליצירת לידים בעולם. 

3. פופולריות – ככל שהפוסט שלכם יהיה פופלרי (לייקים, תגובות, שיתופים), הוא יגיע ליותר אנשים בפחות כסף שיוצא לכם מהכיס. 

3. טראפיק זול.

נכון לכתיבת שורות אלו פייסבוק עדיין הרשת החברתית הזולה ביותר לפרסום ממומן, נכון…עד לפני שנתיים יכולנו להביא לידים ב-0.5 ₪, אבל הזמן הזה חלף המון מפרסמים נכנסו לתמונה, חברות הפרסום הגדולות בעולם כמו פרוקטר&גמבל (חברת הפרסום המובילה בעולם) וחברות גדולות נוספות כמו קולגייט, ג’ילט ועוד מליונים התחילו “לשפוך” תקציבי ענק, חברות פשוט קלטו “פתאום” את הפוטנציאל, ונכנסו בפייסבוק בכל הכח!
אז מה קרה? המחירים התחילו לזנק ומפרסמים שהיו רגילים לקבל לידים “בזול” מצאו את עצמם מתחילים לשם יותר פר ליד. 
אבל, החמירו את התנאים בלקבל “מחיר טוב”, למעשה יש לנו את היכולת להוריד משמעותית את המחירים באמצעות חוקי האצבע הבאים:

  • בחירת קהל – בחירת הקהל היא מאוד משמעותית שבאים לפרסם בפייסבוק, למעשה? ככל שהנישה שלכם/תחום העניין שתטרגטו, תהיה יותר תחרותית ככה העלות פר 1,000 חשיפות תגדל משמעותית.
  • תקציב – הביד שלכם נקבע כחלק מהתקציב שאתם שמים, שלמעשה אומר לפייסבוק איפה בדיוק אתם נמצאים בתחרות עם מפרסמים אחרים בנישה שלכם, ככ שהתקציב שלכם “יינצח” את המתחרים סבירות גבוהה שתקבלו מחירי “טראפיק” יותר זולים.
  • ביד – כמו בסעיף הקודם, אם הביד שלכם יהיה “נמוך” מדי, ככה אתם לא תזכו לחשיפה (כי אתם בתחתית שרשרת התחרות) ובכך אתם תעלו את עלויות הפרסום והלידים שלכם. 
  • בחירת המטרה (לידים/חשיפות/תנועה) – המחיר הזול ביותר שתוכלו לקבל הוא מבחירת קמפיין שמהטרה שלו (objective) הוא חשיפות, למה? כי ככל שטרגוט שלכם למטרה מסויימת יהיה נמוך יותר ככה פייסבוק תפרסום את המודעות שלכם “לכל עבר” אבל מהצד השני גם לא תקח לכם הרבה כסף על סוג הזה, מכיוון שפרסום מסוג “לידים” הינו פופלרי יותר בקרב מפרסמים, המחיר לתנועה שהמטרה שלה ליצור לידים תהינה גבוהה יותר. 
  • מיקומים – בחירת המיקומים בפיד או סטורי או באתרים (Audience Network) הינה גם גורם משפיע בעלות ה- CPM (עלות פר 1,000 הופעות), ככה שתמקדו את המודעות שלכם למיקומים בודדים, העלות שלכם תעלה, וככל שזה יהיה רחב יותר כמו: מיקומים אוטומטיים (Automatic Placments) המחיר יושפע לטובה ויירד. 
  • איכות המודעה – גולת הכותרת אולי בכל הקשור בקבלת מחירים זולים יותר, הינה מקשרת ישירות בחוויה של המשתמש, שאתם זוכרים שזה הדבר הכי חשוב לפייסבוק!
    אם המודעה שלכם גורמת לחווית משתמש גבוהה אתם תקבלו ציון איכות גבוה והמחיר שלכם יירד משמעותית, הנה 3 דברים שאתם חייבים לעשות כדי לקבל ציון איכות גבוה (Quality Score) :
    1. מודעה שמושכת תשומת לב – המודעה שלכם צריכה להיות “סקסית” ומושכת כדי לגרום למשתמש לעצור דווקא על המודעה שלכם, להגיב בלייקים ובתגובות.
    זה לבד, כבר יעזור לכם לייצר לידים ומכירות, ודבר שני תעלה לכם את ציון המודעה. 
    2. חווית המשתמש בדף הנחיתה – דף הנחיתה חייב להיות בקורולציה מלאה, עם התוכן שאתם מפרסמים במודעה, לדוגמא: אם פרסמתם אוכל לכלבים מסוג בונזו, אבל אתם מעבירים את המשתמש לדף הבית שלא מצויין בו ספציפית קניית בונזו לכלב, הדבר עלול להוביל להורדה בניקוד שלכם. הזוי אני מבין אבל פייסבוק קבעו את החוקים (מה אפשר לעשות?)
    3. איכות “ההמרה” – ככל שיותר ויותר אנשים יעשות את הפעולה שאתם רוצים שהם יעשו כמו: השארת פרטים בטופס לידים באתר, ככה המחיר שלכם ייצנח. פייסבוק עובדת לפי מודל של “הצלחת? אנחנו נעזור לך יותר להצליח” שזה בהסבר פשוט ככל שיהיו לכם יותר המרות בפייסבוק, ככה אתם תשיגו יותר תוצאות במחיר נמוך.