ראשי » מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן
3 ההבדלים העיקריים בין קידום אורגני לממומן.
-
גיל ספיר
- ספטמבר 27, 2020

אז בואו נדבר קודם כל קצת על הפרדיגמות המוכרות בשוק בכל הקשור לקידום ממומן וקידום אורגני. ואיך כל קשר בינהם הוא קשר מקרי לחלוטין.
1. קידום אורגני מת.
2. קידום ממומן הוא למי שיש כסף
3. צריך לשרוף הרבה זמן וכסף כדי ללמוד לעשות את זה כמו שצריך בעצמך.
אז ככה בואו נדבר קצת על קידום אורגני (לא פייסבוק) במנועי חיפוש.
גוגל למשל הבולטת מכל מנועי החיפוש בעולם נוסדה ב-1988 בקליפורניה על ידי שני חבר’ה צעירים, שרצו להנגיש את המידע באינטרנט בצורה חכמה ויעילה.
עד לפני גוגל כמובן שהיו מנועי חיפוש, למעשה? היו 7 מנועי חיפוש שונים משנים 1993 -1998 שגוגל הופיעו, המוכרת שבין מנועי החיפוש שמוכרת עד היום היא כמובן YAHOO שנוסדה ב- 1995.
והראשונה מבין כולם שגם קיימת היום זה מנוע חיפוש שנקרא Web Crawler, הוא למעשה פעיל היום ויכול לשמש לחיפושים רבים, ואף תהנו אולי מכמות פרסום די נמוכה…
בכל מקרה בכל הקשור לקידום אורגני במנועי החיפוש Google Is The King נכון לעכשיו. וכדי להבין מה צריך לקרות כדי שתופיעו במקומות הראשונים (תלוי בכמות התחרות בנישה שלכם).
אז בהתאם למה שרוב בעלי העסקים חושבים על קידום אורגני, הוא לא מת, הוא למעשה אף התגברות הפרסום הממומן בגוגל, נראה כי נוצרות עוד ועוד חברות SEO, שזה ראשי התיבות (Search Engine Optimization)
ולמה? לא בגלל שהתוכן הוא המלך (content is the king) לא, ממש לא. אלא בגלל שהגולשים הרבה יותר חכמים, והם יודעים כבר לזהות מתי מפרסמים להם משהו ומתי משהו נראה “אורגני” או “אמיתי” בשבילם.
אז בכל זאת, מה זה קידום אורגני על קצה המזלג?
כאשר אתר חדש מתפרסם ועולה לאוויר, לכל מנוע חיפוש יש זוחלנים “עכבישים” הם מכונים שסורקים את כל הרשת האינטרנטית בכמה שניות, ומזהה אתרים חדשים עלו לאוויר, ומאנדקס אותם לפי פעולות והיררכיית הבניה שנעשה באותו אתר, גוגל למשל בודקת את צורך הבניה של האתר האם היא אשכרה נוחה לתפעול על ידי המשתמש, בסופו של דבר גוגל לא “תלכלך” את הידיים שלה עם אתרים לא פונקציונליים.
אז כדי שאתם תוכלו להנות מעוגת המשתמשים של גוגל עליכם לציית להנחיות בניית האתר שהיא מצפה ממכם.
ואם עשיתם את כל העבודה בצורה טובה? ודורגתם בדף הראשון? אתם זוכים לטראפיe חינם מלקוחות כנראה הכי חמים שאתם יכולים לבקש.
החסרון הבולט ביותר בקידום אורגני הוא בעיקר הזמן שלוקח להתברג בנישות תחרותיות, כמו מקדמי אתרים, או שיווק בפייסבוק ושיווק בגוגל.
בפרסום ממומן, אתם בעצם משלמים כסף לפטפורמות הפרסמויות כמו פייסבוק וגוגל, כדי לפרסם לקהלים שמשתמשים בהם בחינם, כמו בתוכנית“הקרב על המח”, שבו בחירי פייסבוק וגוגל מתוודאים על מאחורי הקלעים של תאגידי הענק על איך הם מכשפים אותנו (את המשתמשים שלהם) להשתמש בפלטפורמה שלהם כמה שיותר וכמה שיותר זמן.
אז איך קידום ממומן הולך לעזור לכם?
קידום ממומן הוא בהחלט פקטור רציני לעסקים ליצירת תנועה של לקוחות פוטנציאליים לעסק, במיוחד לעסקים קטנים. אם עד לפני 20 שנה אמצעי הפרסום של עסקים היו בעיקר עלונים מקומיים או פליירים וכו’, בעשור האחרון ופורץ הדרך הזה, עסקים קטנים רבים והגדולים כמובן זכו ליכולת שלא הייתה להם עד כה לפרסם להמונים במחירים שלא מפילים עסק.
תבינו, אם פרסומת ברדיו או פרסומת בטלוויזיה שתג המחיר שלהם רק מתחיל מעשרות אלפי שקלים ועד מאות אלפי שקלים, לקהל יעד לא ממש מדוייק, עבד, היכולת שלנו לטרגט קהלים בעזרת הרשתות החברתיות הוא ממש על הפינצטה.
פריצת האלגוריתמים.

מאז שפצחו האלגוריתמים לחיינו ובעיקר בעולם השיווק והפרסום החיים של המפרסמים ואני אנשי השיווק הפכו לקלים יותר, הדבר הזה נקרא גם מדיה פרוגרמטית.
מה זה אומר בעצם זה, שככל שאני ואתם נספק כמה שיותר מידע לאתרי אינטרנט, לפייסבוק ולגוגל, הם יקלטו את ההרגלים שלנו ויבנו “כפיל” שלנו אשר יודע איזה תוכן אנחנו אוהבים, ומשערך אילו תכנים אנחנו עלולים לאהוב גם בעתיד.
ולמטרות הפרסום שלכם בתור בעלי עסקים?
זה הופך את העסק להרבה יותר קל. את עושים מחקר קצר על האווטר שלכם, ולאחר בדיקה קצרה אתם יכולים לזהות מי הוא הלקוח הפוטנציאלי שלכם ולטרגט אותו.
מה צריך לעשות כדי לקדם את עצמכם?
בשוק הדיגיטל ישנם כל יום “גורואים” חדשים שיוצאים ונותני שירות שיעשו הכל כדי כדי שתהיו הלקוחות שלהם, הם יצאו לרוב את אותם השירותים כמו כולם, ובקשר לייחודיות מאוד קשה לדעת מי טוב ומי לא.
לרוב תצטרכו לבקש תיק עבודות ואפילו תרצו לשמוע שמות מוכרים שיאשרו לכם שמדובר בעסק מהימן ולא חלוטרה כזו או אחרת.
אבל כדי לעשות זאת בעצמכם? משמע ללמוד קורס דיגיטלי לקידום ממומן בפייסבוק או קידום ממומן בגוגל, זה בהחלט אפשרי ואפילו תוך כמה חודשים בודדים ניתן לעשות זאת בהצלחה רבה, ולהגיע לתוצאות לא רעות.
הבעיה בזה שזה לוקח זמן, ולעסקים לא תמיד יש זמן, הם צריכים להתרכז במוצר או בשירות שלהם ולכן לשים את זמן בללמוד איך לעשות זאת בעצמם נראית כמשימה לא נחוצה.
אך ישנם יזמים רבים שרוצים לפסוע אל עולם השיווק הדיגיטלי כדי לקדם את העסק שלהם שיהיו מוכנים להשקיע כמה אלפי שקלים על קורסים דיגיטליים או פרונטליים כדי להגיע למטרה זו או לפעמים אפילו תאגידי ענק שרוצים להכשיר את העובדים שלהם כדי שישפרו את התוצאות.
הכנתי תוכנית דיגיטלית לעסקים שרוצים לקדם את עצמם בפייסבוק בצורה כזו שתתאים גם למי שלא מכיר את המערכת לפני וגם, למנוסים שבינכם. הנה התוכנית, שהכנתי לכם אבל כזו שלא עולה אלפי שקלים ואפילו עולה פחות משתי ארוחות צהריים בחודש.
אהבתם את הכתבה? שתפו אותה עכשיו עם אנשים שאכפת לכם מהם.
תקליקו על התמונה ותקבלו מתנה!
משפך הדלתות
משפך שיווק לחנויות אתרי תדמית ועוד. משפך שיווק דיגיטלי, או כמו שאני קורא לו “משפך הדלתות” הוא משפך שיווק על ספידים שהתנפח למימדים חסרי תקדים
מהו מודל ייחוס ואיך הוא עוזר לנו למדוד תוצאות
מודל ייחוס בשיווק דיגיטלי ואיך הוא עוזר לנו לעשות אופטימיזציה מודל ייחוס – attribution הוא למעשה הדרך שלנו כמשווקים לדעת/להבין, במהלך של פרסום ממומן בעיקר, כמה
שינוי במודל הייחוס החדש של פייסבוק
ברוכה הבאה IOS14 העדכון האחרון של אפל של גרסת ה- IOS 14 גרמה לפייסבוק להזיע קצת לשון המעטה (וקצת צחוק)השינוי הזה גרם לפייסבוק לשנות את
אינסטגרם הולכות לפרסם דשבורד חדש
דש בורד חדש למקצונים באינסטגרם אינסטגרם ידועה כאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הטובות ביותר עבור אנשים לשתף את התשוקות שלהם ולגלות. עבור חלק, לכידת תוכן שנראה
פייסבוק הולכת למזג את כל פלטפורמות ההודעות שלה
פייסבוק ממזגת את פלטפורומות ההודעות שלה, מסנג’ר + אינסטגרם, ובעתיד הקרוב אפילו את ווצאפ. אז מה פייסבוק הולכת לעשות בעתיד הקרוב? היא הולכת לעשות את
איך עושים מחקר אווטר?
מהו מחקר אווטר, ואיך אני יודע לבנות אחד כזה? טוב אנחנו נתחיל מהדמיון של המילה אווטר לסרט אווטר ואיך זה מתקשר למחקר אווטר בקידום ברשתות
הקרב על המח
הקרב על המח שלנו איך הרשתות החברתיות שולטות באמצעותינו עלינו. בטוח שמעתם על התוכנית “הקרב על המח” שבה דרור גלוברמן מראיין את אנשי הפסיכולוגיה של
השאירו פרטים לקבלת ההטבה.
משפך הדלתות
משפך שיווק לחנויות אתרי תדמית ועוד. משפך שיווק דיגיטלי, או כמו שאני קורא לו “משפך הדלתות” הוא משפך שיווק על ספידים שהתנפח למימדים חסרי תקדים
מהו מודל ייחוס ואיך הוא עוזר לנו למדוד תוצאות
מודל ייחוס בשיווק דיגיטלי ואיך הוא עוזר לנו לעשות אופטימיזציה מודל ייחוס – attribution הוא למעשה הדרך שלנו כמשווקים לדעת/להבין, במהלך של פרסום ממומן בעיקר, כמה
שינוי במודל הייחוס החדש של פייסבוק
ברוכה הבאה IOS14 העדכון האחרון של אפל של גרסת ה- IOS 14 גרמה לפייסבוק להזיע קצת לשון המעטה (וקצת צחוק)השינוי הזה גרם לפייסבוק לשנות את
אינסטגרם הולכות לפרסם דשבורד חדש
דש בורד חדש למקצונים באינסטגרם אינסטגרם ידועה כאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הטובות ביותר עבור אנשים לשתף את התשוקות שלהם ולגלות. עבור חלק, לכידת תוכן שנראה
פייסבוק הולכת למזג את כל פלטפורמות ההודעות שלה
פייסבוק ממזגת את פלטפורומות ההודעות שלה, מסנג’ר + אינסטגרם, ובעתיד הקרוב אפילו את ווצאפ. אז מה פייסבוק הולכת לעשות בעתיד הקרוב? היא הולכת לעשות את
איך עושים מחקר אווטר?
מהו מחקר אווטר, ואיך אני יודע לבנות אחד כזה? טוב אנחנו נתחיל מהדמיון של המילה אווטר לסרט אווטר ואיך זה מתקשר למחקר אווטר בקידום ברשתות
הקרב על המח
הקרב על המח שלנו איך הרשתות החברתיות שולטות באמצעותינו עלינו. בטוח שמעתם על התוכנית “הקרב על המח” שבה דרור גלוברמן מראיין את אנשי הפסיכולוגיה של
מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן
3 ההבדלים העיקריים בין קידום אורגני לממומן. אז בואו נדבר קודם כל קצת על הפרדיגמות המוכרות בשוק בכל הקשור לקידום ממומן וקידום אורגני. ואיך כל
פייסבוק מסירה את ההגבלה בכמות הטקסט בתמונות למפרסמים
פייסבוק מסירה את ההגבלה על כמות הטקסט בתמונות, איך זה יעזור לנו? לא בטוח שיותר מדי…. עד כה הייתה למפרסמים אפשרות אחת לפרסם טקסט על
פייסבוק משיקה את facebook suite
פייסבוק משיקה את facebook business suite הכלי שמאחד בתוכו את כל כלי הניהול והניתוח של פייסבוק ואינסטגרם מה זה פייסבוק suite ומזה זה שונה משאר
מה אסור לעשות במודעות פייסבוק
כך תמנעו מפסילה של מודעות ואפילו חשבון המודעות שלכם בפייסבוק רוב המפרסמים יודעים למה המודעות שלהם נפסלות, אבל ניתן ליצור על פייסבוק “רושם טוב” בכך

מהן שיטות המכירה בפייסבוק
שיטות המכירה השונות בפייסבוק איך תייצרו קמפיינים חכמים יותר? כאלה שתיינו לכם אפשרות לעשות תוכנית שנתית לקמפיינים שלכם? שיטת הבידינג בפייסבוק, מתאימה לכל סוג קמפיין

עדכון אלגוריתם חדש בפייסבוק
עדכון אלגוריתם חדש בפייסבוק ניוז פיד פייסבוק מכריזה על עדכון אלגוריתם – עדכוני חדשות ה – News Feed , כדי לשים דגש רב יותר על

צפייה ביוטיוב ללא פרסומות
רוצים לצפות ביוטיוב בלי פרסומות? טוב יוטיוב היא מערכת חכמה (ברוב הזמן) אבל לאחרונה התגלתה פרצה קטנה שגורמת לאנשים לצפות בסרטונים שלה ללא פרסומות ומבלי
קמפיין אימייל באפליקציית פייסבוק
פייסבוק מאפשר שליחת קמפיינים אימיילים דרך אפליקציית הדפים שלה Facebook Pages App לינקדאין הוסיפה פיצרים חדשים לצביעת הקהלים ושימוש ברימרקטינג. פייסבוק: נראה כי למשתמשים מסויימים

מקורות חינמיים לתמונות וווידאו
מקורות חינמיים לתמונות שאתם חייבים להכיר. בין אם אתם מעצבים או בין אם אתם עושים קמפיינים בפייסבוק, אתם חייבים להכיר את כל המקורות הפופולריים להורדת תמונות

מהי מכירה פומבית בפייסבוק Auction?
אילו שיטות קניה ישנן בפייסבוק? שיטות הקניה בפייסבוק הם סה”כ שתי מטודות שעל פיהן אנו משלמים לפייסבוק ואני ארחיב כאן על שניהן. כמו כן חשוב להבין

איך עושים קמפיין טופס לידים בפייסבוק?
אז איך עושים קמפיין טופס לידים בפייסבוק ומעודכן ל-2020? טופס לידים הוא אמצעי שפייסבוק נותנת לנו בתוך מערכת הפרסום, כדי שלא נוציא גולשים מהאפליקציה אל

מהו תהליך אוטומציה
מהו תהליך אוטומציה, ואיך אתם כבעלי עסקים יכולים לחסוך 2-3 עובדים על ידי יצירת תהליכים אוטומטיים בעסק. תהליכי אוטומציה הם תהליכים ברמות קושי שונות ומתחלקות

21 כלים לקידום אתרים שאתם חייבים להכיר ב-2020
21 כלים לקידום אתרים שאתם חייבים להכיר ב-2020 מה הם בכלל כלים קידום אתרים או בשם האוניברסלי SEO שזה קיצור של: Search Engine Optimization טוב,

צ’אט בוט מסנג’ר בניית בוט בחינם
בניית בוט מסנג’ר בעזרת צ’אטפיול (Chatfuel) ובחינם מהם בוטים ואיך אנחנו בונים בוט ב-2020? בוטים הם למעשה שירות המאפשר שיחה באמצעות טכנולוגיית AI (תוכנת בינה

10 כלים חינמיים לקידום העסק שאתם חייבים להכיר
10 הכלים החינמיים לקידום העסק שלכם. כלי יצירת תוכן: 1. קאנבה – (canva) קאנבה הוא אתר תוכן חינמי עם אפשרויות פרימיום, שנותן לכם גישה ליצירת באנרים

למה חייבים לפרסם בפייסבוק 3 סיבות עיקריות
1.כמות המשתמשים גדלה בכל יום. כאשר חברות כמו גוגל טוויטר ופייסבוק, שוות יחדיו בערך 5.5 טריליון דולר (אמיתי), לא מפתיע שרוב העולם מפרסמות, בפלטפורמות הללו,

המוסד – נוסח פייסבוק
הנה אתה! גם שאתה לא בפייסבוק….. כיצד פייסבוק עוקבת אחרי ךמארק צוקרברג נראה לא נוח לענות על שאלות כיצד פייסבוק עוקבת אחריך כשאתה לא בפייסבוק.

שידורי פייסבוק לייב ויוטיוב
באמצעות התוכנה הזו אתם תוכלו להנגיש שידורים חיים, מתוזמנים לגולשים שלכם, להכניס את הקישורים המתוזמנים לשיווק במיילים, שלכם ועוד, אכן זה כלי מעולה ואף כלי

פרסום אוטומטי של פוסטים באתר לעמוד הפייסבוק
כך תחסכו זמן בפרסום הפוסטים באתר לפוסטים ברשתות החברתיות אם אתם עובדים מהבית עכשיו, ואתם יודעים כמה זה מתסכל להציף את הבלוג שלנו ואת הדפים

קהלים דומים
מה זה קהלי לוקאלייק (LookAlike) בפייסבוק בכלל? אז קהלים פייסבוק לוקאלייק אלו למעשה קהלים שמבוססים על קהל בסיס, שאותו ניתן לבנות מתוך מערכת הפרסום של