3 ההבדלים העיקריים בין קידום אורגני לממומן.

אז בואו נדבר קודם כל קצת על הפרדיגמות המוכרות בשוק בכל הקשור לקידום ממומן וקידום אורגני. ואיך כל קשר בינהם הוא קשר מקרי לחלוטין. 

1. קידום אורגני מת. 
2. קידום ממומן הוא למי שיש כסף
3. צריך לשרוף הרבה זמן וכסף כדי ללמוד לעשות את זה כמו שצריך בעצמך.

אז ככה בואו נדבר קצת על קידום אורגני (לא פייסבוק) במנועי חיפוש. 
גוגל למשל הבולטת מכל מנועי החיפוש בעולם נוסדה ב-1988 בקליפורניה על ידי שני חבר’ה צעירים, שרצו להנגיש את המידע באינטרנט בצורה חכמה ויעילה. 
עד לפני גוגל כמובן שהיו מנועי חיפוש, למעשה? היו 7 מנועי חיפוש שונים משנים 1993 -1998 שגוגל הופיעו, המוכרת שבין מנועי החיפוש שמוכרת עד היום היא כמובן YAHOO שנוסדה ב- 1995. 
והראשונה מבין כולם שגם קיימת היום זה מנוע חיפוש שנקרא Web Crawler, הוא למעשה פעיל היום ויכול לשמש לחיפושים רבים, ואף תהנו אולי מכמות פרסום די נמוכה…

בכל מקרה בכל הקשור לקידום אורגני במנועי החיפוש Google Is The King נכון לעכשיו. וכדי להבין מה צריך לקרות כדי שתופיעו במקומות הראשונים (תלוי בכמות התחרות בנישה שלכם). 
אז בהתאם למה שרוב בעלי העסקים חושבים על קידום אורגני, הוא לא מת, הוא למעשה אף התגברות הפרסום הממומן בגוגל, נראה כי נוצרות עוד ועוד חברות SEO, שזה ראשי התיבות (Search Engine Optimization) 
ולמה? לא בגלל שהתוכן הוא המלך (content is the king) לא, ממש לא. אלא בגלל שהגולשים הרבה יותר חכמים, והם יודעים כבר לזהות מתי מפרסמים להם משהו ומתי משהו נראה “אורגני” או “אמיתי” בשבילם. 

אז בכל זאת, מה זה קידום אורגני על קצה המזלג? 
כאשר אתר חדש מתפרסם ועולה לאוויר, לכל מנוע חיפוש יש זוחלנים “עכבישים” הם מכונים שסורקים את כל הרשת האינטרנטית בכמה שניות, ומזהה אתרים חדשים עלו לאוויר, ומאנדקס אותם לפי פעולות והיררכיית הבניה שנעשה באותו אתר, גוגל למשל בודקת את צורך הבניה של האתר האם היא אשכרה נוחה לתפעול על ידי המשתמש, בסופו של דבר גוגל לא “תלכלך” את הידיים שלה עם אתרים לא פונקציונליים. 

אז כדי שאתם תוכלו להנות מעוגת המשתמשים של גוגל עליכם לציית להנחיות בניית האתר שהיא מצפה ממכם. 

ואם עשיתם את כל העבודה בצורה טובה? ודורגתם בדף הראשון? אתם זוכים לטראפיe חינם מלקוחות כנראה הכי חמים שאתם יכולים לבקש. 

 

החסרון הבולט ביותר בקידום אורגני הוא בעיקר הזמן שלוקח להתברג בנישות תחרותיות, כמו מקדמי אתרים, או שיווק בפייסבוק ושיווק בגוגל.
בפרסום ממומן, אתם בעצם משלמים כסף לפטפורמות הפרסמויות כמו פייסבוק וגוגל, כדי לפרסם לקהלים שמשתמשים בהם בחינם, כמו בתוכנית“הקרב על המח”, שבו בחירי פייסבוק וגוגל מתוודאים על מאחורי הקלעים של תאגידי הענק על איך הם מכשפים אותנו (את המשתמשים שלהם) להשתמש בפלטפורמה שלהם כמה שיותר וכמה שיותר זמן. 

אז איך קידום ממומן הולך לעזור לכם?

קידום ממומן הוא בהחלט פקטור רציני לעסקים ליצירת תנועה של לקוחות פוטנציאליים לעסק, במיוחד לעסקים קטנים. אם עד לפני 20 שנה אמצעי הפרסום של עסקים היו בעיקר עלונים מקומיים או פליירים וכו’, בעשור האחרון ופורץ הדרך הזה, עסקים קטנים רבים והגדולים כמובן זכו ליכולת שלא הייתה להם עד כה לפרסם להמונים במחירים שלא מפילים עסק. 
תבינו, אם פרסומת ברדיו או פרסומת בטלוויזיה שתג המחיר שלהם רק מתחיל מעשרות אלפי שקלים ועד מאות אלפי שקלים, לקהל יעד לא ממש מדוייק, עבד, היכולת שלנו לטרגט קהלים בעזרת הרשתות החברתיות הוא ממש על הפינצטה. 

פריצת האלגוריתמים.

מאז שפצחו האלגוריתמים לחיינו ובעיקר בעולם השיווק והפרסום החיים של המפרסמים ואני אנשי השיווק הפכו לקלים יותר, הדבר הזה נקרא גם מדיה פרוגרמטית. 

מה זה אומר בעצם זה, שככל שאני ואתם נספק כמה שיותר מידע לאתרי אינטרנט, לפייסבוק ולגוגל, הם יקלטו את ההרגלים שלנו ויבנו “כפיל” שלנו אשר יודע איזה תוכן אנחנו אוהבים, ומשערך אילו תכנים אנחנו עלולים לאהוב גם בעתיד. 
ולמטרות הפרסום שלכם בתור בעלי עסקים? 
זה הופך את העסק להרבה יותר קל. את עושים מחקר קצר על האווטר שלכם, ולאחר בדיקה קצרה אתם יכולים לזהות מי הוא הלקוח הפוטנציאלי שלכם ולטרגט אותו.

מה צריך לעשות כדי לקדם את עצמכם?

בשוק הדיגיטל ישנם כל יום “גורואים” חדשים שיוצאים ונותני שירות שיעשו הכל כדי כדי שתהיו הלקוחות שלהם, הם יצאו לרוב את אותם השירותים כמו כולם, ובקשר לייחודיות מאוד קשה לדעת מי טוב ומי לא. 
לרוב תצטרכו לבקש תיק עבודות ואפילו תרצו לשמוע שמות מוכרים שיאשרו לכם שמדובר בעסק מהימן ולא חלוטרה כזו או אחרת. 

אבל כדי לעשות זאת בעצמכם? משמע ללמוד קורס דיגיטלי לקידום ממומן בפייסבוק או קידום ממומן בגוגל, זה בהחלט אפשרי ואפילו תוך כמה חודשים בודדים ניתן לעשות זאת בהצלחה רבה, ולהגיע לתוצאות לא רעות. 

הבעיה בזה שזה לוקח זמן, ולעסקים לא תמיד יש זמן, הם צריכים להתרכז במוצר או בשירות שלהם ולכן לשים את זמן בללמוד איך לעשות זאת בעצמם נראית כמשימה לא נחוצה. 
אך ישנם יזמים רבים שרוצים לפסוע אל עולם השיווק הדיגיטלי כדי לקדם את העסק שלהם שיהיו מוכנים להשקיע כמה אלפי שקלים על קורסים דיגיטליים או פרונטליים כדי להגיע למטרה זו או לפעמים אפילו תאגידי ענק שרוצים להכשיר את העובדים שלהם כדי שישפרו את התוצאות. 
הכנתי תוכנית דיגיטלית לעסקים שרוצים לקדם את עצמם בפייסבוק בצורה כזו שתתאים גם למי שלא מכיר את המערכת לפני וגם, למנוסים שבינכם. הנה התוכנית, שהכנתי לכם אבל כזו שלא עולה אלפי שקלים ואפילו עולה פחות משתי ארוחות צהריים בחודש.

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה עכשיו עם אנשים שאכפת לכם מהם.

תקליקו על התמונה ותקבלו מתנה!

איך עושים מחקר אווטר?

מהו מחקר אווטר, ואיך אני יודע לבנות אחד כזה? טוב אנחנו נתחיל מהדמיון של המילה אווטר לסרט אווטר ואיך זה מתקשר למחקר אווטר בקידום ברשתות

קרא עוד »

הקרב על המח

הקרב על המח שלנו איך הרשתות החברתיות שולטות באמצעותינו עלינו. בטוח שמעתם על התוכנית “הקרב על המח” שבה דרור גלוברמן מראיין את אנשי הפסיכולוגיה של

קרא עוד »

פייסבוק משיקה את facebook suite

פייסבוק משיקה את facebook business suite הכלי שמאחד בתוכו את כל כלי הניהול והניתוח של פייסבוק ואינסטגרם מה זה פייסבוק suite ומזה זה שונה משאר

קרא עוד »

השאירו פרטים לקבלת ההטבה.

איך עושים מחקר אווטר?

מהו מחקר אווטר, ואיך אני יודע לבנות אחד כזה? טוב אנחנו נתחיל מהדמיון של המילה אווטר לסרט אווטר ואיך זה מתקשר למחקר אווטר בקידום ברשתות

קרא עוד »

הקרב על המח

הקרב על המח שלנו איך הרשתות החברתיות שולטות באמצעותינו עלינו. בטוח שמעתם על התוכנית “הקרב על המח” שבה דרור גלוברמן מראיין את אנשי הפסיכולוגיה של

קרא עוד »

פייסבוק משיקה את facebook suite

פייסבוק משיקה את facebook business suite הכלי שמאחד בתוכו את כל כלי הניהול והניתוח של פייסבוק ואינסטגרם מה זה פייסבוק suite ומזה זה שונה משאר

קרא עוד »

מה אסור לעשות במודעות פייסבוק

כך תמנעו מפסילה של מודעות ואפילו חשבון המודעות שלכם בפייסבוק רוב המפרסמים יודעים למה המודעות שלהם נפסלות, אבל ניתן ליצור על פייסבוק “רושם טוב” בכך

קרא עוד »
על פייסבוק

מהן שיטות המכירה בפייסבוק

שיטות המכירה השונות בפייסבוק איך תייצרו קמפיינים חכמים יותר? כאלה שתיינו לכם אפשרות לעשות תוכנית שנתית לקמפיינים שלכם? שיטת הבידינג בפייסבוק, מתאימה לכל סוג קמפיין

קרא עוד »
יוטיוב

צפייה ביוטיוב ללא פרסומות

רוצים לצפות ביוטיוב בלי פרסומות? טוב יוטיוב היא מערכת חכמה (ברוב הזמן) אבל לאחרונה התגלתה פרצה קטנה שגורמת לאנשים לצפות בסרטונים שלה ללא פרסומות ומבלי

קרא עוד »

קמפיין אימייל באפליקציית פייסבוק

פייסבוק מאפשר שליחת קמפיינים אימיילים דרך אפליקציית הדפים שלה Facebook Pages App לינקדאין הוסיפה פיצרים חדשים לצביעת הקהלים ושימוש ברימרקטינג. פייסבוק: נראה כי למשתמשים מסויימים

קרא עוד »
כלים חינמיים לשיווק דיגיטלי

מקורות חינמיים לתמונות וווידאו

מקורות חינמיים לתמונות שאתם חייבים להכיר. בין אם אתם מעצבים או בין אם אתם עושים קמפיינים בפייסבוק, אתם חייבים להכיר את כל המקורות הפופולריים להורדת תמונות

קרא עוד »
על פייסבוק

מהי מכירה פומבית בפייסבוק Auction?

אילו שיטות קניה ישנן בפייסבוק? שיטות הקניה בפייסבוק הם סה”כ שתי מטודות שעל פיהן אנו משלמים לפייסבוק ואני ארחיב כאן על שניהן. כמו כן חשוב להבין

קרא עוד »
אוטומציות

מהו תהליך אוטומציה

מהו תהליך אוטומציה, ואיך אתם כבעלי עסקים יכולים לחסוך 2-3 עובדים על ידי יצירת תהליכים אוטומטיים בעסק. תהליכי אוטומציה הם תהליכים ברמות קושי שונות ומתחלקות

קרא עוד »
צ'אט בוט

צ’אט בוט מסנג’ר בניית בוט בחינם

בניית בוט מסנג’ר בעזרת צ’אטפיול (Chatfuel) ובחינם מהם בוטים ואיך אנחנו בונים בוט ב-2020? בוטים הם למעשה שירות המאפשר שיחה באמצעות טכנולוגיית AI (תוכנת בינה

קרא עוד »
על פייסבוק

המוסד – נוסח פייסבוק

הנה אתה! גם שאתה לא בפייסבוק….. כיצד פייסבוק עוקבת אחרי ךמארק צוקרברג נראה לא נוח לענות על שאלות כיצד פייסבוק עוקבת אחריך כשאתה לא בפייסבוק.

קרא עוד »
כלים חינמיים לשיווק דיגיטלי

שידורי פייסבוק לייב ויוטיוב

באמצעות התוכנה הזו אתם תוכלו להנגיש שידורים חיים, מתוזמנים לגולשים שלכם, להכניס את הקישורים המתוזמנים לשיווק במיילים, שלכם ועוד, אכן זה כלי מעולה ואף כלי

קרא עוד »
קידום בפייסבוק

קהלים דומים

מה זה קהלי לוקאלייק (LookAlike) בפייסבוק בכלל? אז קהלים פייסבוק לוקאלייק אלו למעשה קהלים שמבוססים על קהל בסיס, שאותו ניתן לבנות מתוך מערכת הפרסום של

קרא עוד »