איך מקדמים מאמרים בטבולה ואווטבריין?

מהן בכלל הפלטפורמות של טבולה ואווטבריין?

אם אתם בעלי עסקים/יזמים, מפרסמים בחברות פרסום שונות, אתם בטח מכירים את שני השמות הבולטים בשוק בכל הקשור לפרסום כתבות תוכן באתרי ברחבי הרשת, כמו ynet, walla, ועוד רבים. 
לאחרונה בסוף ספטמבר 2019, הודיעו רשמית, שתי הענקיות האלה כי הן מתמזגות והופכות לגוף אחד. 
איך זה עוזר לנו המפרסמים בפלטפורמה?
לא בטוח שהרבה…
מיזוג שכזה יכול להיות נח מאוד ברמת התפעול, מכיוון שכל הקידום של הכתבות הממומנות יהיה תחת מטריה אחת, ולא נצטרך לנוע (כמו עד עכשיו) השני פלטפורמות.

שני המערכות היו עד כה שונות מבחינת שיטות התשלום, למשל באווט בריין הינו שמים תקציב בש”ח ובטבולה התקציב תמיד יהיה בדולר.
המערכות מאוד דומות במאפיינים, בחירת המיקומים שבהם המודעות יוצגו, החרגה של מקומות שבהם אנו לא נרצה שמודעות שלנו יוצגו, כמו כן בכל אחת מהם תהיינה אפשרות לנצל את התקציב שלנו בצורה יומית, קמפייניאלית, או חודשית. 

יתרונות אל מול חסרונות.

Taboola

יתרונות:
טבולה נמצאת ברוב אתרי החדשות המובילים, כמו ynet, walla וכד’. 
תמצאו אותה תמיד ראשונה בכל פיד ממומן.
חסרונות:
מכאן גם יכולה לבוא הסתערות ענק על קליקים לא רלוונטים, “מרחרחים” למינהם, ובכך להוציא הרבה מתקציב הפרסום על קליקים סרק שלא יובילו להמרות. 

נתון חשוב:
ה- CTR
הממוצע הוא אולי יבהיל אתכם אבל זהו המצב בפרסום כתבות ממומנות, הרבה עיניים גוללות על המודעות שלנו, מכיוון שרובם לא רלוונטי. 
(אפילו שישנם אמצעי טרגוט במערכת). 
כך שאחוז ההקלקות שלכם כנראה יעמוד על בין 0.10% – 1% במקרה הטוב.  

Outbrain

יתרונות:
אווטבריין, גם נמצאת באתרים הגדולים, וניתן למצוא פידים שלה בעמודים יותר פנימיים באתרים, משמע? שכנראה בעמודים הפנימיים נמצא תוכן יותר מסוגמנט לגולש, למשל: באתר ynet סקשן בידור, ניתן יהיה למצוא מודעות ממומנות של אווטבריין שעוסקות בבידור, ומכאן יכול לנבוע אחוז CTR גבוה יותר.
חסרונות:
נמצאת באתרים מובילים אך בכמות הרבה יותר קטנה, ישנם הרבה אתרי “זבל” שבהם מופיעים המודעות שלהם, ומכאן גם יכולים להיות תוצאות של המון קליקים ללא תוצאות, אבל תמיד ניתן להוריד אתרים שאינם רלוונטים לנו. 

מה צריך לעשות כדי להתחיל?

תרשמו בכל אחת מהם, כדי קודם כל לקבל גישה ל-Dashbord שלכם, ורק אז תוכלו להקים קמפיינים במערכות. להרשמה לטבולה. להרשמה לאווט בריין

לסיכום

שתי הפלטפורמות מעולות לקידום כתבות ויש לשניהן המון יתרונות כמו התקנת פיקסל מעקב אחר המרות הן בטבולה והן באווטבריין, ובכך התוצאות שלנו, נשארות מדידות, וכן אפשר לקבוע שיקולים בכל אחת מהם. 
באם אתם מפרסמים או חברת פרסום או בכל עסק קטן שרוצה לקדם את עצמו בפלטפורה, יש שני דברים שצריך לקחת בחשבון.
1. האם יש לך את התקציב הדרוש כדי לייצר מומנטום (סביב ה-3,000₪ – 4,000 ₪) בחודש, אפשר גם בפחות אבל מהנסיון שלנו זה פחות אפקטיבי. 
2. אם המוצר/שירות שאתם מוכרים יכול לתת החזר השקעה ראוי ROI.